Tuesday, June 15, 2010

Secebis nota jiwa tatkala petang menjelma,

Moga aku bisa menitipkan kata-kata seperti emak titipkan dalam buku thesis dia suatu hari nanti. Dan moga, aku punya teman jiwa seperti abah yang menemani emak,

di setiap hari celakanya,
di setiap hari banjirnya air mata,
di setiap hari laparnya,

dalam mendaki segunung cita-cita.

Emak dan abah sentiasa bersama. Dan hingga kaki mereka menjejak varsiti, mereka jatuh dan bangun, gelak dan menangis, bersama.

Moga bakal teman jiwa aku tak sesat dalam perjalanannya. Kerana aku ada, sabar menunggu dia.

Oh ya, ini notanya. Secebis nota yang bisa meruntun jiwa.




p/s: Aku akan usahakan juga walau susah mana, walau apa cara. Aku akan usaha. Varsiti, tunggu aku! IPTA atau IPTS belakang kira. Yang penting ada.


Dyra J.

6 comments:

Syazwani Ramzi said...

Semoga kau dapat apa kau nak :)

Dyra J. said...

Terima kasih, sungguh. Terima kasih. :) Kau juga, sayang.

syafiqxsaifullah said...

masuk sana.
kau kena ambil jurusan sastera.
serius!
jgn sia2 kan bakat yg dikurnia oleh Nya.

Dyra J. said...

Allahhuakbar! Aku biasa saja. Alhamdulillah, aku sudah ada tempat berdebat. Tapi jurusan lain. Terima kasih Syafiq Saifullah!






:)

Anonymous said...

Did you write the note?
It's heart breaking.

Dyra J. said...

No, Ana. The note was written by my mom when she was in UKM long time ago. It was written on her thesis book. Yes, it truly is heartbreaking isn't it? :')