Monday, June 14, 2010

Entry tauhu sumbat,

Sumpah hidup gua sangat fucked up sekarang. Gua rasa orang yang ada dalam hidup gua sekarang ada lah dua tiga ketul je yang betul-betul kenal gua. Yang lain semua setakat ada dalam hidup gua, duduk sekejap dan lagak seperti peduli.

Pergi mampus dengan karma yang lu orang canang sana sini. Pergi. Gua dah tak peduli. Jatuh bangun gua sekarang, gua seorang. Bukan dengan lu yang tak habis-habis mencanang cerita kononnya gua lah gadis perosak hubungan lu waktu dulu. Waklu!

Gua punya fantasi jangan ada siapa yang kacau. Sebab fantasi kawan baik gua sekarang. Realiti sekarang dah beralih jadi musuh sejati. Gua cintakan fantasi. Tak salah gua cintakan kawan baik gua, kan? Kalau salah sekalipun, pergi mampus! Sebab yang tahu sudut mana cintanya gua akan kawan baik gua hanyalah gua dan, fantasi. Fantasy, I love you!

Oh ya, gua tersedar yang tak mati rupanya gua tanpa cinta. Dulu pernah gua bisikkan pada kawan katil sebelah kanan *sebelah kiri musuh* masa gua di bangku tingkat lima yang gua akan mati apabila tak ada lagi orang untuk gua cintai dan mencintai. Tahi! Hello, kawan. Gua masih hidup!

Pernah ada hari gua rasa yang hilangnya gua pun tak akan ada yang perasan sebab gua terlalu diam sekarang. Sepi. Tak macam dulu, gua hilang sekejap keluar daripada kelas pasti akan ada yang tanya, "kenapa semua diam, ada cikgu ke?" dan akan ada yang menyahut dengan jawapan "tak lah, Dyra tak ada." Bising begitu sekali. Ada masa gua rindu Dyra hat tu. Tapi tak boleh, gua terlalu play safe dengan orang sekeliling sekarang. Nak mingle pon harus buka kamus sosial dulu. Ah, teruknya!

Tiga empat hari lagi gua punya jantung akan menerima kejutan. Gua harap gua tak kena sakit jantung sebab gua belum mahu mati. Gua banyak salah dengan orang dan Tuhan lagi. Doakan jantung gua kuat, sila doa sekarang. Depan pc/laptop lu.

Sekarang.


Dyra J.

No comments: