Monday, June 7, 2010

Ketakutan.

Jiwa, sudahkah kau siap?

Beberapa hari saja lagi. Masa depan kau dicatur lagi. Apa kau tak takut dengan keputusan itu nanti? Apa kau sedia terima segalanya nanti? Beberapa hari saja lagi. Beberapa hari.

Kotak putih ajaib akan menjadi saksi, menyimpan bukti, tersusun rapi. Systematic.

Ah malam yang sepi, tolonglah bawa pergi rasa ini. Robek jantungku andai kata negatif jawapannya. Sungguh, hati aku samar. Sanggup lagikah aku bertahan dengan dugaan maha dahsyat kurniaan tuhan?

Sedang aku ketakutan, susuknya muncul dalam khayalan. Dia bisik padaku, 'jangan takut, I ada dengan you. Always sayang, always.' Aku tersentak. Sedar, susuk itu hilang. Melayang. Shit! Terkenang.

Pinjamkan aku renungmu,
Pinjamkan aku senyummu,
Pinjamkan aku tawamu,
Pinjamkan aku katamu,
Pinjamkan aku sentuhmu,
...aku takut!

Tuhan, aku berserah.


Dyra J.

No comments: