Wednesday, May 19, 2010

Tiga subjek penting.

Hi! Lama dah gua tak intro dengan sopan kan? Ok terus saja.

Boleh bagitahu gua kenapa makin meningkat umur makin susah hidup? Dulu masa gua sekolah rendah, cikgu gua tak pernah ajar gua pon subjek 'dengki', 'busuk hati' dengan 'tak kenang budi'. Tiga benda ini yang buat hidup gua susah sekarang.

Ahh, subjek macamni yang gua rasa cikgu gua lupa ajar.

Cikgu, cikgu tau tak tiga subjek ini paling selalu wujud dalam kamus hidup saya? Jangan berani cikgu kata tiga subjek ini tak penting, sebab ianya lebih daripada penting, cikgu. Cikgu tahu kenapa? Sebab manusia sekarang masing-masing menjadikan tiga subjek ini sebagai subjek teras dalam hidup mereka. Dan sebab cikgu tak ajar sayalah, saya tak berapa reti nak hadap manusia macam ni dan saya langsung tak mahir, cikgu.

Cikgu tolong la pergi Kementerian Pelajaran Malaysia dan minta dia masukkan tiga subjek ni dalam silibus. Kesian adik-adik saya, dorang pasti akan jadi macam saya. Tak mahir dengan 'dengki', 'busuk hati' dan 'tak kenang budi'.

Ahh. Gua nak pergi sekolah manusia yang dengki, busuk hati dan tak kenang budi gua lah. Nak merayu jadi guru ganti, ganti cikgu yang cuti bersalin. Gua yakin dorang dulu masa sekolah top scorer tingkatan bila datang tiga subjek ni.

Bye.


Dyra J.

No comments: