Friday, May 21, 2010

Rasa ini.

Ah, kenapa lepas rimas dan runsing segala datang pulak selesa? Gua takut betul dengan selesa. Sebab selesa buat gua lupa diri, lupa susah yang gua dah harung, lupa perit yang gua tanggung. Shit!

Tolong gua, jangan biar gua selesa sangat. Gua mudah lupa segala, ingatkan gua selalu, ya?

Semalam sebelum tidur, gua mengadu dekat Hajwa Namirah. 'Wa, hati aku sayu. Sayu sangat.' Wawa dengan machonya cakap dkt gua 'Takpe weh, nangis je'. Kepala dia kan suruh gua menangis, penat la hati gua habis kena perah, lelah!

Tiba-tiba, *pergh gua punya ayat macam cerpen untuk adik-adik dah.* Tiba -tiba pagi tadi gua bangun tidur, senyum. Ah, untuk pertama kalinya gua senyum. Apa maksudnya ini hati? Jangan mula hati, jangan mula.

Gua sekarang setiap hari doa yang Tuhan tak akan buat gua lupa perit yang gua rasa, pengorbanan yang selama ini sia-sia, juga tangis yang selama ini peneman duka. Tuhan, jangan buat aku lupa. Biarkan ia.

Ah, emosi betul menulis hari ini. Tak mahu selesa menguasai diri barangkali.

Oh ya, tolong lah sokong mereka ini. Kerana sahabat gua ada menyertainya. Senyum. Terima kasih.


Dyra J.

No comments: