Sunday, May 16, 2010

Mahu tidur.

Pusing kanan, tak sedap. Pusing kiri, tak sejuk. Ah, semak!

Kenapa perlu berfikir sebelum tidur? Kenapa tak letak kepala dan terus, dunia lain. Ah, cemburunya aku pada yang lain.

Ingatkan hujan yang basahkan bumi tuhan yang kering dua tiga hari ni mampu buat aku berdengkur. Rupanya tak, sama. Masih tak berubah.

Jangan, aku tak perlu insomnia. Aku tak ada siapa-siapa.

Angin dingin yang biasanya buat aku sedap dah hilang penangan. Pasti, ini bukan aku. Dimana kau sorokkan 'aku'? Dimana? Jawablah, aku tunggu.

Aku sedang bergelut melawan semua perasaan, sama seperti kau.
Aku tak seronok, sama seperti kau.
Aku menangis di balik gelak tawa, sama seperti kau.

Atau tidak? Ah, aku tak pasti.

Sebelum tutup mata, setiap hari, tak pernah jelik aku fikir semua yang jadi. Tak guna, aku kalah!


Dyra J.

No comments: