Tuesday, May 18, 2010

Sini gua nak cerit.

Gua nak cerit sikit. Gua keluar tadi, tengok dunia. Gua ingat nak berbuka dekat luar, rupanya emak gua tipu gua. Tak apa, gua sayang emak gua. Dia tipu gua tak kisah, orang lain tipu, gua belasah.

Hi awek cun hidung kembang yang dekat sana tu, pakwe handsome rambut berkarat yang dekat tepi tu! Lu orang semua sihat? Kalau tak sihat bawak-bawak la bertaubat. Yang mana tak ganti puasa tu, ganti sama-sama dengan Wawa. Gua tak boleh, panggilan lain dah suruh berhenti.

Apa cerit lu orang sekarang ya? Kawan-kawan sekolah? Kawan-kawan Alor Star? Kawan-kawan caci maki hamun dengki sepapan dua? Baiklah hendaknya. Gua masih macamni, belum berapa recover tapi dalam proses.

Ah, sepupu gua cakap gua loser. Sebab gua kalah. Kalah dengan apa yang gua harung dua tiga hari ni. Gua mengaku gua kalah, tapi gua bangkit. Lawan sakit.

Gua rasa gua dah dewasa sekarang, tak perlulah gua menggunakan medium alam maya sebagai tempat gua berbalas cacian. Contact gua, kita jumpa dekat luar. Slow talk sama-sama. Tapi jangan ajak gua main tarik rambut macam biasa awek-awek gaduh rebut boyfriend tu, gua geli.

Oh lagi satu! Tak perlu lah lu orang nak judge gua. Gua paling kenal diri gua. Bukan nak mendongak ke langit, tapi gua tahu siapa gua. Lagipun, walaupun family gua senang, mak bapak gua tak pernah ajar gua pandang orang sambil tunjuk lubang hidung. Gua naik Bentley bapak gua makan dekat warung Ceri tepi jalan je. Sebab apak gua ajar, makan jadi tahi juga. Jadi jangan main sedap judge gua.

Memang, gua senang. Tapi gua tak memilih. Sebab asalnya pokok, daripada tanah yang subur dan dibaja dengan elok. Akarnya kukuh, mencengkam tanah supaya tak runtuh. Sama macam kita makhluk alam.

Usah takut, berdepan saja dengan gua. Apa-apa boleh ajukan dekat tempat yang gua boleh nampak dalam blog ini. Mudah kan?

Maaflah marah-marah, gua PMS.

p/s: Gua tipu je, apak gua tak ada Bentley pon.


Dyra J.

No comments: