Saturday, May 15, 2010

Hati ini ranap.

Fynn Jamal, untuk kesekian kalinya. Aku pinjam kata-katamu.

"hanya hati yang terpaling ranap
mampu menjujur perasaan terpaling jauh."

Hati aku ranap, remuk, hancur, luluh kerana benda yang aku rasakan diri aku sudah tiada. Aku bisu, sejuta kata. Mana mungkin keputusan yang aku buat ini salah. Aku yakin ini solusinya.

Tapi...

Terkadang terbit dilubuk hati. Apa ini benar? Ahh, pasti aku masih lagi bermain dengan keputusan yang dah pun aku buat. Kuat manakah aku? Teguh manakah aku? Hati, tolong kuat. Tolong teguh.

Positif, hati ini benar sudah ranap. Macam mana ranapnya rumah usang, seranap itulah hati aku. Apa benar hati ini takut pada 'kesepian'? Apa benar hati ini tulus mahukan yang terbaik dengan cara ini? Apa benar? Apa benar? Apa benar?

Menghadap kesepian, aku takut. Akan datang suatu hari, aku berdiri membelah sepi. Aku hilang buat kesekian kalinya. Hanya aku faham.


Dyra J.

No comments: