Thursday, May 27, 2010

Apa? Lupa?

Rasa ini kembali. Aku memang perlukannya. Bila tuhan beri, aku tak boleh hadapi. Tak guna, manusia apa aku ni? Sakit, pedih, penat. Air suam tak putus menitis. Dan setiap satu titisannya untuk setiap ingatan terhadap kau. Ingatan itu perlu hilang, sama macam titisan air suam tu. Menitis, kering dan hilang.

Setiap hari aku tunggu, tapi kau tak datang. Mana kau pergi?

Apa lupakah kau adanya aku?
Apa lupakah kau wujudnya aku?
Apa lupakah kau akan rupa aku?
Apa lupakah kau akan suara aku?
Apa lupakah kau akan rengek gedik aku?
Apa lupakah kau akan jerit pekik aku?

Apa? Lupa? Kau? Aku?

Ah, aku yakin semua manusia inilah prosesnya. Tahan, selagi larat. Lepas, kalau dah sarat. Sungguh, kali ini memang sarat. Yes, aku lepaskan. Pada kau, ruang siber yang sarat dengan rungut ragam manusia yang tak pernah puas.

Aku suka rasa ini dan aku tak akan lupa. Sampai mampus tak akan!


Dyra J.

No comments: