Sunday, September 5, 2010

Ruang untuk dirobek.

Dan kenapa yang disuka harus pergi begitu saja?
Dan kenapa yang dipuja tak mahu tetap selamanya?

Aku mahu kau disini,
Menghitung berjalannya hari sepi,
Menunggu mati ditempat yang kita sendiri tak pasti.

Kerna kita orangnya tak punya apa,
Maka kita harus berpegang setia,
Kita cuma punya kita.

Dan kenapa kau mahu lari?
Dan kenapa kau mungkiri janji?

Kita kan mahu bersama melawan dunia yang kejam akan kita,
Kita kan mahu berpegang tangan menjadi tembok sesama kita,
Kita kan punya pedang yang hanya kita tahu bisa membelah setiap satunya,
Kita mahu dan kita punya semua dalam alam yang kita sendiri cipta.
Jadi kenapa kau tegar meninggalkan semua?
Dan biar aku seorang saja didalamnya?

Hati aku ini,

*tumbuk-tumbuk dada*

Hati ini dah tak punya ruang untuk dirobek!
Ia sudah terlalu sempit untuk ditusuk,
Ia sudah terlalu sendat untuk diremuk.

Maka pergilah,
Maka berlalulah,
Aku masih disini,
Berpegang sendiri,
Kerna aku akan usaha mencari saki baki ruang hati.


Dyra J.

No comments: