Tuesday, January 3, 2012

Kalau benar,

Kata mereka, aku orang bodoh;
ditinggal, masih menunggu.
Ditolak tepi, masih kembali.
Dibiar tak dipeduli,
disuruh mati,
masih menanti.

Kata mereka, kumbang bukan seekor.
Kata mereka, carilah pengganti.
Kata mereka, mereka cukup mengerti.

Bohong!

Kalau kamu mengerti;
masakan aku digelar si bodoh,
masakan dia disuruh digantikan,
masakan aku digelak ditawakan.

Kalau kamu mengerti;
dia itu bagi aku adalah suka duka,
dia itu bagi aku adalah kokaina,
dia itu bagi aku adalah dunia.

Dan kalau benar kamu mengerti, sedarlah;
aku ini terlalu kasih padanya,
aku ini terlalu mahu adanya dia,
aku ini terlalu terkesan akan hilangnya dia.


Jangan suruh aku untuk move on begitu saja, tahukah kamu disuruh lupakan namanya saja sudah seperti separuh nyawa?


Dyra J.

No comments: